Atunci când urmează să lansezi un site, un magazin online, un serviciu sau un produs, inițial poate te concentrezi doar asupra produsului, serviciului și proiectului, și omiți să ai in vedere încă de la început importanța promovării online.
Mai presus de toate aspectele tehnice și administrative, trebuie să aibă prioritate metodele de promovare și strategiile de marketing. Degeaba ai un produs bun dacă piața nu-l cunoaște.
Da, majoritatea start-up-urilor eșuează, deși pot avea potențial și servicii sau produse bune, pentru că se confruntă cu o uriașă problemă: cum să promovezi afacerea și să generezi vânzări, cu un buget, adesea, limitat?
Aceeași problemă este valabilă și pentru anumiți antreprenori care au o afacere, de succes în urmă cu câțiva ani, dar care constată o scădere a activității – clienți noi mai puțini, reducerea numărului de clienți fideli etc.
Probabil te-ai gândit la metode de promovare clasice, majoritatea offline, cum ar fi cele mai populare:
• Folosirea contacților din zona de confort: prieteni, familie, apropiați;
• Împărțirea de flyere, broșuri, pliante în cartier;
• Stabilirea de parteneriate cu alte firme.
Aceste metode de promovare au o rată foarte scăzută de randament, mai ales la începutul afacerii. Din acest motiv, antreprenorii pot deveni foarte repede demoralizați de rezultatul acestor operațiuni și chiar pot renunța la business.
Astăzi trebuie să ne focusăm atenția pe importanța promovării online
Promovarea online poate aduce atât rezultate imediate cât și rezultate în timp. Nu toate rezultatele vor apărea imediat, sunt unele dintre ele care necesită mult timp și perseverență, depinde foarte mult de strategia de promovare aleasă.
Înainte de a decide investiția unui buget de marketing în promovare online, trebuie realizată o diagnosticare și un plan de acțiune foarte bine stabilit, astfel încât să identifici nevoile companiei, nevoile publicului țintă și scopul dorit.
Perioada pandemică a fost o reală provocare pentru mulți antreprenori și comercianți, ajungând să fie dezavantajați din mai multe cauze, cum ar fi:
• Fragilitatea finanțelor care nu le-au permis o prezență digitală și timpul necesar de administrare a unui site de prezentare sau magazin online;
• Lipsa cunoștințelor de a realiza un site și mai ales de a-i oferi vizibilitate.
Dacă până acum digitalizarea afacerii nu a fost o prioritate, perioada pandemică a schimbat situația, cu un marș forțat spre digitalizare.
Și totuși, deschiderea unui site de prezentare sau magazin online nu este suficientă pentru o afacere. Pentru a fi cât mai vizibil, există foarte multe metode de promovare online atât cu rezultate imediate, cât și cu rezultate de durată:
• Facebook Ads
• Google Ads
• optimizare SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)
• Email marketing
• Reclame plătite pe Tiktok
• Reclame plătite pe Instagram
• Linkedin Ads
• Youtube Ads
• Creare de conținut pe blog
…si multe alte metode de digital marketing și tehnici de promovare a produselor, campanii de promovare și reclamă online, în funcție de tipul de activitate, bugetul disponibil și rezultatele dorite.
Cu ce te ajută promovarea online?
Strategiile de promovare și marketing online sunt toate acele acțiuni menite să stimuleze creșterea vânzărilor unei afacerii. Indiferent de metoda folosită, promovarea are rolul de a consolida acțiunile specifice pe care le înterprindem.
A avea un plan de promovare online pentru afacerea ta, te va ajuta să stabilești strategiile pe care urmează să le implementezi. De exemplu, obiectivul principal al comerțului electronic poate fi de a crește vânzările, însă dincolo de asta există alte obiective specifice, cu rezultat pe termen lung. Trebuie să ai în vedere să:
• Oferi servicii și produse de calitate,
• Crești vânzările,
• Crești portofoliul de clienți,
• Menții interesați clienții anteriori,
• Promovezi noile produse sau servicii din catalog,
• Faci o promoție aniversară sau cu ocazia unei perioade din an,
• Crești notorietatea brandului,
• Ai expunere globală,
• Atragi publicul țintă vizat,
• Activezi o mai bună implicare a mărcii,
• Obții rezultate vizibile și convenabile,
• Monitorizezi constant nivelul de statifacție al clienților.
Este important să nu te limitezi strict la obiectivele menționate anterior și să cauți să-ți fixezi și altele care te pot ajuta în dezvoltarea afacerii.
Informează-te despre importanța promovării online
Pentru a afla care sunt efectele unei campanii prin diferite metode de promovare, indiferent că vorbim de reclamă Google, reclame plătite pe Facebook sau Instagram, poți contracta o agenție de marketing online care îți va oferi o analiză a acestor efecte ale campaniei de marketing. În plus, eforturile de marketing prin conținut, cum ar fi blogurile și site-urile web, precum și implementarea strategiilor SEO, au capacitatea de a rămâne funcționale și de a promova produsele și serviciile pe o perioadă lungă de timp.
Pe scurt, aproape fiecare tehnică de marketing online are efecte imediate și efecte pe termen lung, care pot îmbunătăți continuu traficul pe site-ul web și spori vânzările.
Dacă ești în căutarea unei modalități mai bune și mai eficiente de a ajunge la publicul țintă, ZUMDOX Digital Agency te poate ajuta cu servicii de promovare online prin multiple canale de comunicare.